lørdag 1. mars 2014

HAWAII

Da var jeg tilbake i KY etter en fantastisk uke på Hawaii! Hawaii er virkelig paradis! Har aldri vært på et flottere sted enn det med de mest fantastiske menneskene som finnes! Alle menneskene der var helt herlige, og jeg kommer til å savne den gjengen helt fryktelig mye! Ble kjent med de mest fantastiske norske jentene noen sinne. Fant dessverre hverandre litt for sent, dag 3/4, men fy søren så gøy vi har hatt det sammen. Gleder meg allerede til vi møte igjen i sommer! Savner de helt sykt mye, og det er så rart og ikke være med de hver dag. Selv om vi bare var sammen i en uke, kjennes det som at vi har kjent hveranre lengre enn det! Åhhhh, VIL TILBAKE TIL HAWAII! Livet var helt herlig der! Ingen skole, ikke lekser og ikke noe stress! Bare helt herlig og nøt livet! Er så takknemlig for at jeg fikk opplevet hawaii! Så TSUSEN TAKK! Nok depresjon.

Som dere vet, gikk jo hele torsdag til busstur rundt øya! Var bra det.
Fredag  startet kjempe tidlig, kl 5.30! vi skulle nemmelig på snorkle tur! Fikk sett masse koraler og fisker. Noen så skilpadde, men fikk ikke sett det :( Var veldig fint vær, så vi fikk solt oss på stranda! Var tilbake på hotellet rundt 12 tiden, og da var det tid for lunch. Møttes i lobbyen på hotellet og så gikk alle sammen samlet til stranden for å surfe! Gud så  morsomt det var! Kom meg opp på første forsøk, men falt i vannet ganske så fort! Hehe! Resten av dagen gikk til fritid hvor det ble bytur! Hotellet var ganske sentralt så tok ca 10 min å gå m du gikk sakte! Hadde masse gode butikker der!

Lørdag var nok en tidlig morgen. På planen var det Pali Lookout, city tour og Pearl Harbor. Var litt morsomt å få vært på Pearl Harbor, i og med at vi har lært om hendelsen på skolen i US-History timen. Er en veldig stor del av den amerikanske historien siden dgjorde sånn at USA ble med i WWII. Japan overrasket den amerikanske marinebasen søndag 7 desember 1941 med fly og miniubåter fra den japanske mariene. Det var Chuichi Nagumo som var leder for det, og han gjorde det uten at Japan hadde erklært krig mot USA, noe som gjorde det hele verre og gjorde sånn at USA så angrepet som en forrædersk handling. Rundt 21 krigsskip ble skadet/ødelagt, 188 fly og ca 2 335 uskyldige mennesker ble drept! Vi fikk sett en film satt sammen av ekte bilder og videoer fra søndagen. Da vi gikk ut av ”kinosalen” var jeg helt målløs. Har fortsatt vanskeligheter med å forstå hvorfor i all verden Japan kunne vært så jævlig egoistiske og idiotiske! Kjenner jeg blir ordentlig irritert! Var jo utrolig mange uskyldige voksne og barn som ble drept pga japan! Åhh!!!!!

Sener den kvelden var vi på ett av usas størse utendørs kjøpensenter. Hadde mange fine butikker der altså! Vi spiste midag på Bubba Gump( rekesjappa Forrest Gump og kompisen skulle eie i Forrest Gump filmen). Var godt det! Hadde nesten 4 timer på stranden, og masse tid til shopping på kvelden, så det var en braaaa dag!

Søndag gikk vi opp Diamond Head, som er Den eneste levende vulkanen på øyen. Var en bratt, varm og fin tur opp. Og fyttig katta for en fin utsikt det var på toppen! Var tilbake på hotellet litt før tolv, så fikk fine 5 timer på stranden til å bade, sole oss og surfe. Var mye vanskeligere å surfe på egen hånd, så fikk ingen bølger.. Hadde poolparty på hotellet og etter det fikk vi med oss solnedgangen på stranden. Nydeligste solnedgangen jeg har sett!!

Mandag hadde vi fritid helt til kl 3.45! vi skulle nemmelig på Sealife Park, hvor vi skulle oppleve skikkelig Hawaiiansk(?) kultur. Fikk lært hula hula dans og spist god hawaiiansk mat! Kjempe fin dag!

Tirsdag var vi på Catamaran seiltur. Fikk sett Hval og skilpadde! Fikk til og med batet fra båten! Resten av dagen gikk til fritid, før vi spiste middag på Hard Rock Cafe kl 8.30pm. dette var da den siste hele dagen i hawaii, så var litt blandede følelser! Hadde en knallfin avslutning på turen!

Onsdag før jeg dro hjem lå jeg på stranden for å slikke til meg all den solen jeg kunne få! Dro fra hotellet kl 7pm, og kl 9.45pm satt jeg på flyet klar for LAX. Var en helt jævlig flytur! Fikk nesten ikke sovet pga det var så vondt og ubehagelig. På LAX ble det frokost kaffe! Flydde videre til Houston TX, og så til LEX! Tror jeg totalt var på reisefot i nesten 20 timer fra dør til dør. Da jeg kom inn døren hjemme hoppet Nicole, Kristin og Macy frem og ønsket meg velkommen hjem! Snakk om en fin overraskelse a! Hadde finals på fredagen så øvde litt til det før jeg gikk i seng! Fredagen på skolen var ærlig talt fryktelig. Var så jetlaged at det var ikke morsomt. Er ikke barebare å sove lite og i tillegg være  vant til en annen tid. Hawaii er jo 5 timer bak ky… kom hjem fra skolen skypet med mamma og niko, så cheerleading trening og så basket ball kamp. Guttenes basketballkamp kom helt til regions, så måtte jo få med meg det! Vant regions, så neste kamp blir på torsdag!

I dag var tidelig opp(9am) for det var siste cheerleading ”kamp”. Dro også å trente med nicole! Da jeg kom hjem i 12.30pm tiden gikk jeg og la meg, og våknet litt etter 5pm.. føltes så deilig! Tenkte at jeg ikke skulle sove lengre, for vil sove i natt!!! Fikk skypet med Tone også, så det var kjempe koselig! Vi fant ut at vi ikke har skypet siden lille juleaften!!!!! Så var på tide!

På mandag har jeg mine siste finals, Matte, US-history og Peer Tutoring! Så må få øvd litt til det! Tirsdag tar alle juniors i Kentucky ACT(en prøve de må ta for å komme inn på collage) og jeg trenger ikke å ta den fordi jeg er utvekslingsstudent, så blir en bra skoledag det! På onsdag begynner den siste terminen, så da blir det enda flere nye klasser! Kan ikke tro at det bare er 3 mnd igjenn av mitt år som utvekslingsstudent her i USA!!! OG at det allerede er Mars! Tiden flyr når man har det gøy!

Dette ble et kjempe langt innlegg…….  Nesten tre sider… Så avslutter nå! Håper dere får en fin søndag! <3(orker ikke å lese gjennom for å rette skrivefeil…) muligens at jeg deler opp bildene i to deler på eget innlegg i og med at jeg har tatt så mange! hehe!

Lokal tid 9.26PM




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar