mandag 4. november 2013

OHIO++

Hey folkens!

I går var en fantastisk dag!! Men får vel fortelle litt om fredagen!

Fredag var det som sagt tid for trick or treat. Vi startet rundt kl 5 PM nede hos naboens hus, Ian, hvor vi fikk servert mat og drikke. Var veldig koselig. Dette begynte egentlig ikke før kl 8, men pga fotballkampen fikk vi ungdommer komme tidligere! Litt etter 6 gikk vi hjem igjen for å dele ut godteri! Var utrolig koselig fordi vi satt utenfor huset med bål og så på alle de små barna! Ahh!! Etter en stund ble vi kjørt til kampen. Woodford County High School sitt fotballag er utrolig dårlig, så vi tapte nok en kamp. Tror vi bare har vunnet en kamp… Me går som regel bare på kamp for stemningen og for å treffe folk! Haha. Ian kjørte oss hjem etter kampen, og det ble enda mer mat på oss. Var nok ikke hjemme for i 12-tiden.

Lørdag våknet vi tidlig. Planen var å dra til New Port! Men først måtte Macy, Kevin og Teresa på et møte med Macy. Asta og jeg ventet i bilen, og rundt 11 dro vi fra Lexington. Bilturen tok ca 1 og en halv time, så vi var fremme i New Port rundt 1 tiden. Vi gikk og spiste lunch/frokost på en Tusk resturante! Var godt med litt europeisk mat ;) Asta og jeg fikk en deilig lakse-rett, Macy fikk pasta, og Vmor+Vfar spiste noen pølser, kjøtt, potetmos og surkål. Gode og mette ble vi.

Akvarium stod som neste post på listen. Dette var en helt fantastisk opplevelse! Man er aldri for gammel til akvarium! De hadde en Shark Tank hvor det svømte haier rundt, og så var det to jenter inni der som svarte på spørsmål fra salen! Haha!! Åh, da vi kom inn i salen holdt den ene inne i tanken opp en poster der det stod ”Will you marry me?” og oppe på scenen stod en annen gutt og fridde til kjæreste sin! Var utrolig søtt! Hun sa ja ;)

Vi fortsatte turen. Fikk sett både hai, krokodiller, skilpadder, pingviner, frosker, ja you name it! Fikk også tatt på en hai!!!! Det var sykt kult!! Tror vi brukte 1-2 timer der inne. Det var bare Macy, Asta og meg, vmor og vfar gjorde noe annen!

Da vi var ferdig kjørte vi til en utsiktspost sånn at vi kunne ta bilder av Cincinnati som er i Ohio. Selve akvariet var i Kentucky, og det eneste som skiller KY og Ohio fra hverandre en elv! Videre på programmet var Jungle Jims. Dette er en stor matbutikk hvor de har mat fra hele verden. Butikken er delt inn i verdensdeler og land. Fikk kjøpt litt knekkebrød, sjokolade, skolekritt og vann fra VOSS! Haha, morsom opplevelse!

På vei hjem stoppet vi innom et GAP outlet, men det var form mye klar stappet sammen, så klarte ikke helt å finne noe. Etter dette stoppet vi på en restaurant for å spise middag. Vi dro hjemover i 8-tiden, og var hjemme i 10-tiden. Hadde en kjempe fin dag, og gleder meg til Thanksgiving, for da skal vi også til Ohio for å feire med Teresas STORE familie. Hører rykter om at vi blir 60(!!!!!!) da..

Planen i dag er å øve til eksamen som er denne uken. Har to eksamener hver dag i tre dager. yay.. Og i kveld blir det Bondfire hos Jane! Gleder meg : ) Kenton kommer også hjem, så forhåpentlig vis kommer han før vi drar! Da blir det kortspilling!

Håper dere der hjemme har det fint og at dere nyter november! 

LOKAL TID 3.17PM.

****

Hahaha.. Jah.. dette ble altså skrevet i går, og jeg glemte å poste det.. Vbror kom over, men det ble ikke kort.. Macy og jeg dro til Bond Fire, og det var veldig vellykket. Veldig hyggelig og sosialt. Det var DØDS kaldt, men med tepper og bål gikk det greit. I 12-tiden var det så kaldt, så da bestemte vi oss for å dra hjem. 

I dag har jeg ikke gjort så mye. Øvd lit til biologi eksamen+Us-history, skypet med Anette, Henry, Hannah og den lille. Utrolig hvor stor Hannah har blitt på 3 mnd! Hun snakker som en foss og det er så gøy og se at hun forstår alt sammen. Blir rart å komme hjem til juni og se at hun har blitt en stor pike på 2 år og 6mnd og storesøster til en på 2 mnd!

Cincinatti fra bilen

Newport

Restauranten vi spiste på.




Cincinatti fra akvariet.

Inne på akvariet














"Will you marry me?"





Min og min nye venn.







Dette var et rart dyr. Ser nesten ut som en skilpadde-dinosaur!! Den bor i vannet. Husker ikke hva den heter, men rar var den!

Se hvem jeg traff!!! FARFAR!!

Mi hi

Her var han jo igjenn!

En av vennene til farfar prøvde å spise meg. Var ikke kult!



Var døds kult! Her svømte haiene og fiskene over og rundt meg!

Meg og WCHS frosk

Brennmaneter

Sea turtle!

Hai

Her var stedet hvor man kunne ta på haiene. Man måtte følge 1regel, nemmelig to-finger-regelen. Den gikk ut på å røre haiene med bare to fingre! 

HIHIHI

Slimete, ekkelt og rart å ta på haien. Kjennes ut som en fisk, og det er jo ikke rart. Det er jo en fisk.

Hai hai hai

PIGVINER!!!!! yndligsdyret mitt!!!



Her fikk de mat.

Åh! Vet hva jeg vil ha til jul, en pigvin!

Macy og Asta <3 Mine to favoritter!

Macy og meg

STRIKE A POSE EMILIE!

Utenfor akvariet, Sincenatti

Meg og Macy

Meg og Macy

Asta, meg og Macy med Sincinatti i bakgrunnen



Baseball stadium


Asta og meg

Asta, meg og Macy

The family <3



JUNGLE JIM'S





Haha om du klarer å lese så står det at det ikke er lov å klatre opp på apen. YOLO

Inne i butikken!!

Hadde en veldig fin dag, og var så trøtt da vi kom hjem. 

Nå hopper jeg i sengs for det er skole i morgen :( Blir en SLITSOM uke, men det er snart helg! Liker å være opptemistisk! 
Lokal tid 9.58PM.

Ha en god tirsdag alle sammen, så snakkes vi snart <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar