onsdag 16. oktober 2013

Skole


Tenkte å komme med en oppdatering.. Sorry for lite ”blogging”, men har faktisk ikke ork og tid til å blogge. Og de gangene jeg har tid, blir det som regel til å slappe av!

Nå har jeg nettopp gjort ferdig biologi, historie, matte og political science lekser. Skolen er for fult i gang, og har allerede tre prøver neste uke som jeg må begynne å øve på. Fikk en kommentar fra min tante som lurte på om hvordan det var på skolen i og med at jeg bare skriver om ”festing” og andre ting jeg gjør i helgene. For å være hel ærlig så er det ikke så morsomt. Skoledagen er lang (8.10am-3.10pm) med bare en ordentlig pause som er lunch og den er fra 10.50-11.10. Ellers så har jeg 4 min til å komme meg til klassen etter hver klasse. I timene gjør vi som regel en del ting pluss at vi får masse lekser. En vanlig skoleuke for meg har MINST 3 prøver og ett tonn med lekser. Er jeg heldig har jeg bare 2 prøver og bare en lekse i alle fag! (ja, lærerne gir ”flere” lekser i samme fag) Og det dumme med prøver og sånt her er at dagen før prøven får vi vite hva vi bør pugge på. Selvfølgelig kan jeg jo gå gjennom alt jeg har gjort i timene og som lekser, men det er ikke alt som er like viktig og gjør det derfor vanskeligere. Alle prøvene er eller har multiple choice oppgaver, noe som gjør det litt lettere, men det er som regel vanskelige ord som må forstås før du kan svare. Når jeg kommer hjem fra skolen spiser jeg litt, har jo tross alt ikke spist siden kl 11, og så går jeg rett opp på rommet for å gjøre lekser. Gjør som regel lekser før og etter middag, og når alle lekser er gjort får jeg muligens til å se på tv eller andre ting før jeg går til sengs. Så når helgen kommer koser jeg meg som regel med venner og slapper av!

En del av karakteren som teller mye er lekser. Her har de en ordning som er at hver lekse blir levert inn og så får du ekstra poeng for det som gjør at du får ekstra poeng på prøven. Så om du får 87 av 100 på en prøve kan da leksene hjelpe deg opp til en 96 av 100 som da tilsvarer +A. Så som dere sikkert forstår er det da veldig stort press på lekser og innleveringer! 





Tenker å komme med et innlegg fra fallbreak i løpet av uken! :) Håper dere får en fin Torsdag, og så er det SNART helg!! Snakkes :)

Lokal tid 8.45pm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar