tirsdag 24. september 2013

!?


Hei, Hallo.


Dere tenker sikkert ”hvorfor blogger du nå denne tiden av dagen? Burde du ikke være på skolen?”. Det finnes et enkelt svar på dette! Mandag morgen kjørte Vfar meg til legen. Jeg har jo gått rundt med hodepine i over to uker etter at jeg fikk hjernerystelsen så dette måtte vi sjekke ut. Da vi kom inn til legen spurte han meg masse spørsmål og så gjorde jeg noen balanseøvelser. Vil vel si at jeg til vanlig har ganske god balanse så trodde at det skulle gå veldig bra. Der tok jeg grundig feil.. Man kunne tydelig se at det var noe som ikke stemte, for de balanseøvelsene som egentlig burde være lette, var vanskelige.. kort fortalt jeg får ikke være på skolen på tre dager(aka er på skolen på torsdag 26) ikke noe lekser, ikke noe prøver, ikke noe iPad, ikke noe teksting på tlf, ikke noe pc (Hysj ikke si det til noen! Kjeder meg helt sykt..) aka ikke noe liv på tre dager.. Både i går og i dag har jeg ryddet og støvsuget til sammen hele huset! Haha… jaja..


Søndagen startet med å skype Tone! Var veldig koselig å se henne igjen! Tror det er nesten 3-4 uker siden sist gan jeg skypet med henne, så det var på tide! Etter det så dro vi til ”Midway Fall Festival. Midway er den eldste byene her i Kentucky og fikk sitt navn fordi den ligger mellom Lexington og Frankfort. Ganske logisk egentlig! Uansett. Det var utrolig koselig å være der. Solen skinte, det var skyfri himmel og første dagen av høsten. Var i ekstremt høstmodus så antrekket for dagen ble mitt nye favoritt-høstantrekket! Hovedgaten i Midway er på en måte delt i to! Du har to forskjellige sider, gamle flotte hus som er inntil hverandre på hver sin side av veien og veien som blir delt i to av tåg banen. (Håper du forstod dette.. Dårlig til å forklare, så derfor kan du se på bildene etterpå!). Vi gikk vel egentlig bare rundt og kikket og spiste. Prøvde søt lemonade som egentlig smakte veldig likt som vann og sukker. Ikke det beste jeg har smakt. O en annen ting jeg smakte som jeg likte utrolig godt var Funnel Cake! Dette kan vel beskrives som en tynn del som minnes veldig og smultring bare at den er Deep Fride.. Surprise, surprise.. ALT i USA er fritert.. MEN det var kjempegodt! Det var masse sånne smultring aktig deler som var satt sammen og formet som en kake. På toppen var det melis og sjokoladesaus! Ahh, så godt, men så ekstremt usunt!  

Da vi kom hjem slappet vi av i noen timer, Macy dro på dans og jeg begynte på middagen! Jepp, dere leste riktig. Jeg Emilie Ødegaard Petersen skulle lage middag. Med god hjelp fra farmor og farfar fant jeg ut at jeg skulle lage norsk folkemat, aka kjøttkaker i brun saus, poteter, gulerøtter og brokkoli! Mamma hjalp meg med å sette sammen oppskriften så det var et bra sammarbeid til tross for at jeg befinner meg i USA! Kjøttkakene ble en STOR hitt, så det er nok ikke siste gang jeg klager det..















 Lemonade og Funnel Cake! haha vi var tre stk, Vfar, Macy og meg, på denne kaken og vi klarte så vidt og spise opp halve kaken.. Sier litt hvor mektig den var! Fikk skikkelig sukkersjokk.. ikke bra.

 Meg og Macy.














Nå skal jeg kle på meg og så tenker jeg at jeg skal gå en tur bort til Kroger (matbutikken) kjøpe meg starbucks og lunch! Det fortjener jeg! Så snakkes vi fortere enn vi aner ;) <3

LOKAL TID 2.08PM


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar