mandag 5. august 2013

Dag 3, shopping dag 2.


Hey! Long time no see!!

I dette øyeblikket sitter jeg på sengen min alene i huset! Hahaha!! Macy har soccer practice, Kenton har dratt på jobb, Kevin er også på jobb og Teresa tok Bandit til ett eller annet! Så jeg tenkte at det var på tide med en liten oppdatering på denne bloggen..

Dagen startet med at vi dro til Ellis Island for å se The Statue of Liberty! Det var veldigmorsomt å se den på nær avstand! Anbefales ;) Etter dette tok vi fergen tilbake til Lower Manhatten og fikk litt sightseeing der! Etter å ha gått en liten stund, gikk noen for å hente lunchen vår fra Subway. Lunchen ble spist som en ekte Newyorkere, nemlig å spise lunchen sin i en park! Da vi var ferdig med det gikk vi oppover til Wallstreet, og så tuslet vi videre bortover mot The 9/11 memorial. Det var veldig spesielt å være der. Så langt har det kommet 4 bygninger av 7 stk som falt! Den ene skyskraperen med spiss på toppen er kjennemerket for The 9/11 memorial. Der selve tvillingtårnene stod, har de laget to store "hull" hvor det nå i dag er to store fontener med vann. Rundt fontenen er det en sort "steinplate" hvor det er risset inn alle navnene til de som omkom 9/11. Selve området har blitt laget om til en stor park med gress og trær! Ett av trærne heter "Suvivior Tree", det stod rett ved siden av twin towers og "overlevde#, mens alle de andre trærne i området ble helt ødelagt. Dette treet klarte å vokse opp igjen og er nå i dag gjæret inn! Etter  å ha gått litt rundt om kring der, gikk vi tilbake til bussen, og turen gikk videre til SOHO!! I og med at jeg shoppet en del dagen før, så hadde jeg bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle shoppe noe denne dagen også med tanke på vekten av kofferten i og med at den bare kan veie 23 kg...!  Tro det eller ei, så klarte jeg det utenom noen småting fra dagligvarebutikken! :D Etter ca 3 timer ble det middag på en BBQ resturant! Da vi var ferdige med middagen ble vi kjørt inn til byen. Nå var det begynt å bli mørkt, og det var planen, for nå skulle vi opp på toppen av "Top of th Rock" aka The rockefeller Center. Det var en helt fantastisk night view over hele NTC og til og med over mot Empire State Building! På veil tilbake til hotellet stoppet vi på en utkikksplass og tok noen bilder av skyskraperne! Det var utrolig vakkert! På bussen på vei hjem hadde vi "PARTY BUS" hahaha! For en god stemning det var der! Legger ut en video av det!

Har hatt noen helt fantastiske dager i NYC med utrolig herlige folk, god stemning og en fantastisk guide! Dette er en tur jeg kommer til å huske for livet! 

Nå har Macy kommet hjem! Bilder kommer, men nå skal jeg på SHOPPING med Amanda, Macy og deres mødre!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar